Papperssvalan

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Mia - 18 april 2012 09:23

Vi drar vidare i BABY TEMA inspirationen här i bloggen, med kort och denna söta barnvagn av DT HELEN. Barnvagnen är i grunden gjord utifrån beskrivningen i Magnoliatidningen , som finns att köpa i Papperssvalans Butik om du vill ha en massa inspiration till att göra kort!.Vill du ha ytterligare inspiration om hur du gör en baby vagn kan du se det på t.ex detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=n4Tq6Sj0p1E        Må gott & scrappa lugnt!//Mia


   

Jag har gjort en barnvagn av ett av nyhetspappren Papirdesign från Papperssvalans butik, och ett kort i samma stil.
Barnvagnen har sedan kompletterats med en "insats" som en liten ask att lägga tex en smyckes-present till dop eller liknande. Jag försökte få asken inuti att se ut som en "bädd".  Charmsen hittar du också i butiken, och sufletten är gjord av magnolias dohickey-die (halvcirkeln)
    

Cirkeln på kortet har jag färgar in med distress stain, mistat och sedan när det torkat har jag stämplat med distress stain picket fence som är en vit. om man torkar den direkt blir det en lite "krit-aktig" effekt.  Stämpeln är en magnolia och färglagd med distress refiller.
// DT HELEN

      


Jag har här även gjort en modifierad version av barnvagnen, lite större och i mitt tycke finare än den rosa.

     

Här är en beskrivning på hur jag gjort den blå barnvagnen:

Rolig att göra och enklare än den ser ut. Jag har använt den största cirkeln från mina spellbinders och delat i två för att få Barnvagns-sidorna, och sedan mätt till en rak bit som jag bigat vid lite drygt en centimeter på varje sida. Sedan klipper man jack i den bigade kanten och klistrar fast på insidan, stansar ut en till cirkel och klistrar över vik-kanten för att dölja den, men det gör jag allra sist för att dölja fastsättningen också av hjul och suflett.

Suffletten är raka bitar som jag lagt över varann och sedan vikt efter måtten på barnvagnen, och satt fast en liten spets på den främre, sedan sätter man fast med en brad så går den att fälla upp och ner.
Hjulen är såklart också bara cirklar i två olika storlekar, fastsatta med brads på insidan av vagnen. när sedan det är klart fäster man cirkeln innanför och klistrar fast handtaget.
Insatsen/asken är spellbinders i storleken mindre, samma procedur med botten och den bigade kanten och sedan cirklar innanför igen. Locket gjorde jag genom att bara lägga asken på en bit cardstock och klippa till en centimeter större runt, bigade efter storleken på asken och vek in kanterna. Sedan dekorerade jag så att det skulle se ut som ett täcke och kudde. Avslutningsvis gjorde jag hål, satte fast en eyelet och fäste en bit tyll för att den ska gå att dra upp ur vagnen lätt. 
 

Här komer ytterligare ett barnkort när jag ändå var i farten!:)

   
Inga konstigheter, stämpeln är från Lili of the valley, och pappren är mest spillbitar och rester. Hos papperssvalan hittar man spellbinder-diesen som jag använt både till stämpeln och inuti kortet. och blommorna finns såklart där också. De små tagsen är Tim Holtz Tiny tabs, som är embossade med TH “fancy and floral frames” och sedan färgade med distressdynor, och hjärtat har jag gjort i lera, stämplat med en textstämpel och sedan använt en massa perfect pearls på. //DT Helen
 


Av Mia - 18 april 2012 08:50

Kortvikningar och alter är så himla kul ! Förutom att det kommer att bli en hel del "BABYTEMA" i bloggen några veckor framåt, så kommer det en hel del av inspiration för just alter och kortvikningar också!

 Vi gjorde den enkla "snibb-vikningen" på DT träffen för ett par veckor sedan, här kommer skissen och fler vikningar som inspiration för att du ska prova på den du med!:-) Den är så lätt att göra och det blir så himla fint! Prova ska du se!//DT Mia

 

           

DT EVA                            DT HELEN                            DT LINDA  

     

         

Av Mia - 18 april 2012 08:41

Detta kort är lite kul, för du får ett extra uppslag som är klurigt att förstå hur det gick till, för den oinvigde...:)

Egentligen handlar det bara om att man skär skåror i dragspeskortets 2 mittersta delar och flätar in remsor i en kontrastfärg som här, och jag har vidare satt paneler på de mittersta bitarna för att förvilla lite extra.... :-) krångligt? nej inte egenltigen,  prova själv, de är jättekul!:-)//Mia

Det finns naturligtvis en bra beskrivning hur man gör på YouTube, den hittar du här:

http://www.youtube.com/watch?v=VnC62Ui1m3M

   

             




Av Mia - 18 april 2012 08:36

 

Jag heter Linda Stenström är snart 33år och bor i Slite med sambon Niklas
och våra tre barn Wilma 10år, Ebba 6½ år och Viggo snart 3år.Har precis
börjat jobba igen som boendeassistent/dagisfröken.
Ända sen jag var liten har jag gillat att pyssla och att fota så denna hobby
passar mig perfekt. Började scrappa på allvar 2010 då vi började träffas ett
gäng tjejer i en "scrapcirkel". Det är så otroligt roligt att man har svårt
att sluta när man väl börjat:)
Jag har inte någon viss stil utan det blir efter mitt humör, men färgstarka
papper, små charms och knappar gillar jag extra mycket. Olika vikningar är
också kul och utmanande. Det finns alltid något nytt och man blir aldrig
helt fullärd heller helt färdig.
Känns roligt, spännande och så kul att få vara DT för Pappersvalan 2012. /Linda
       

    

Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards