Papperssvalan

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Mia - 10 februari 2013 21:16

 

Choklad sägs vara det bästa man kan äta för att må bra och få endorfinerna att flöda....lol-

så varför inte ge choklad till en speciell vän på Alla hjärtans dag? Här i förpackning med nya papper från Landstoken och stansat bård från Mary Stewart båda från Papperssvalan:)

//DT Mia Papperssvalan

       


Av Mia - 10 februari 2013 15:00

FLIP-CARD eller dubbelt sväng kort.

 

Så här kan du göra:


Du behöver en cardstock.  En fyrkantig eller som jag en rektangulär dies.

Min rektangulära dies är från Spellbinder.

     

Jag såg till at det fanns ca 3cm cardstock runt om min dies då mittbågen som blir svängstommen på kortet är i mitt fall är 2,3cm. Mät hur stor mittstommen blir och biga mitten förvikning.

Stansa sedan halva diesen fram till bigningen på vardera sida.


 

Att sedan stansa ut ett färgat papper med din dies för att passa till mitt delen gör att kortet blir stadigt.

Nu är det upp till dig att dekorerakortet. 

Jag använde en bårdstans från fiskars och hjärtan från Cherry Lynn Designs.

     

Lycka till! /Eva

Av Mia - 10 februari 2013 10:30

TUTORIAL HJÄRTANKORT

 

Bild 1. Detta behöver du: Papper i olika färger, jag valde rött,vitt och ett mönstrat. Olika hjärtandies, hörnstans/dies, en liten blomstans, halvpärlor.

             

Jag skriver inga mått, utan välj själv storlek på kortet utifrån storleken på dina hjärtan.

Bild 2. Stansa ut hjärtan i olika storlekar, limma/tejpa ihop. Jag valde rött hjärta i botten, och ett vitt ovanpå.

Bild 3.  Skär till kortbasen och de papper du vill använda. Stansa gärna ut fina hörn till kanterna.

Bild 4.  Stansa ut små vita blommor. Till mitt kort gick det åt 25 st.

Bild 5.  Böj till bladen lite med te.x ett bigarblad och fyll hela det vita hjärtat med blommor som du limmar fast med jämna mellanrum. Sätt fast halvpärlor i mitten på varje blomma. Montera ihop kortet, klart!!

Så här blev ett av mina kort. Lycka till/DT Jessica

Av Mia - 10 februari 2013 10:00

Ja, då drar vi igång VALENTIN-VECKAN i bloggen,

eller Alla Hjärtans Dag tema, hela veckan!!

Massor av romantiska tips och inspiration kommer varje dag nu, så håll dig uppdaterad med mig och mina duktiga tjejer i Designteamet! En närmare presentation av Papperssvalan DT 2013 kommer framöver, men tjejerna som skapar det här året för att inspirera dig är:

DT HELEN

http://hobbyhelen.blogspot.se/

DT EVA

http://epspyssel.blogspot.se/

DT JESSICA

http://jezz1979.blogspot.se/

DT MIA E

http://www.mia-miao.blogspot.com

DT LINDA

och
DT MIA /Papperssvalan

http://miascorner.bloggplatsen.se/


   

           

DT EVA

       

DT JESSICA

       

DT HELEN  

Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards