Papperssvalan

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Påskinspiration från DT Papperssvalan

Av Mia - 26 mars 2013 19:22

Påsken är runt hörnet och här kommer massor av fantastisk inspiration från DT tjejernas kreativa händer:)

DT EVA
   


Påskägget är dekorerat med flätteknik av pappersremsor, en tutorial på detta kommer i bloggen i dagarna!:)

   

DT JESSICA



            

 DT MIAO

Vi som jobbar med barn vet med säkerhet att påsken firas för påskäggets skull.

Båda äggen finns att köpa neutrala i butiken!
   


Ägg nummer ett är målad med en gröngul akrylfärg. Sedan har jag smetat på med Inka Gold paste silver som Mia tagit hem till butiken nyligen. Man blir härligt kladdig av färgen. Sedan har jag lindat en tråd med pärlor på underdelen, det fäste jag med smältlim annars är det svårt att få det att fästa. ( och om några är observanta kommer de säkert se att jag vände underdelen på ägget uppåt ;))Fjärilarna är urklippta ur ett pappersark som också finns i butiken. Sen har jag altrat ett stående påskägg. Den finns att finns att köpa i butiken. Ägget  är målad med en gröngul akrylfärg. Sedan har jag smetat på med Inka Gold paste bronze.

     

 Fjärilarna är urklippta ur ett pappersark som också finns i butiken.

Glad Påsk Önskar DT Miao

DT MIA

         

Påsar kan man ju klä in istället för påskägg, och lika fina att ge bort med påskgodis!:)

       

 

                

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 29 oktober 2020 19:04

Hejsan! Länge sedan blogginlägg på just denna sida, vilket inte betyder att jag varit inaktiv, fast C19 har ju i och för sig dragit ner på såväl kursverksamhet som pysselkvällar och marknader.... Trist, men så är läget och det får man förhålla sig ti...

Av Mia - 17 mars 2019 18:13

  Vill du skapa egna kort eller andra kreativa alster? Boka en pysselträff , både för nybörjare och vana kreatörer !!     PRISER KURSER 2019   PRIS  för kurs med  minst 5 personer, inkl. visning/kurs/allt mtrl: 120:-/person för ca 2 h  (1 pr...

Av Mia - 25 januari 2019 12:00


Nu har min stora hundtavla blivit klar också, storlek 70x40:)   ...

Av Mia - 17 januari 2019 11:45

Julen är kommen och gått igen, jag har haft en hel del att stå i... och precis före jul förlorade jag min bror, vilket satte perspektiv på tillvaron... Men man kan bearbeta det i pyssel också... Men det har blivit en del annat också och sakta m...

Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards